Kontakt na pořadatele v Ústí: 

   Alexandr Novák:    
mladez@bkusti.cz
+420 723 959 530

Martin Gabriel:
sekretariat@bkusti.cz
+420 603 157 578

I.
POŘADATELÉ MČR a FESTIVALŮ v minibasketbale pro rok 2025:

II. ÚČASTNÍCI
2.1. Přihlášky družstev
-
Družstva přihlášená na adresu organizačního pracovníka MČR/F (a v kopii ČAMB: mini@cz.basketball) do: viz.str.12- uzávěrka přihlášek- čl. XIII.2. Festival – Oblast doručí pořadateli přihlášku týmu, který skončil v kvalifikaci za družstvem, postupujícím na MČR. Tímto způsobem bude obsazeno 10 míst (9 za oblast + pořadatel). Další 2 místa si vyhrazuje ČAMB nabídnout jako divokou kartu pro další zájemce. Oblasti nemají právo přepouštět svoje místo jiné oblasti. Kluby nemohou svoje místo přepouštět na základě dohody jiným subjektům.
2.2. Právo účasti družstva
MČR/Festivaly jsou turnaje pro 12 družstev. Pořadatel může počet družstev navýšit na 14 či 16. Pouze MČR MIX a Festivaly je možno uspořádat již od 6 účastníků.
Právo účasti v případě zájmu a řádné přihlášky má 9 přeborníků oblastí ČBF (Pha, StČ, JČ, ZČ, SeČ, VČ, JM, StM, SeM) a druhá družstva z oblastí, o jejichž účasti rozhodl Výbor ČAMB na základě zpracovaných výsledků na MČR 2024. Start družstva ze třetích míst oblastí, či dvou družstev jednoho klubu, může být povolen se souhlasem ČAMB, pokud počet přihlášených družstev nenaplní kapacitu turnaje. Za stejných podmínek se může MČR zúčastnit zahraniční družstvo.
III. HRACÍ SYSTÉM
3.1. Rozlosování turnaje
Rozlosování turnaje provede ČAMB podle konkrétního počtu účastníků. Každé družstvo musí odehrát minimálně 4 utkání. Festivaly budou nalosovány na základě přihlášených družstev dle nasazení MČR, při jiném počtu účastníků po konzultaci s výborem ČAMB.
3.2. Rámcový systém pro 12 družstev (pro 14 a 16 družstev vychází ze stejného
principu)
VERZE A (povinná)
Hrací systém:
12 účastníků je rozděleno do čtyř skupin po třech týmech. Do finálové části postupují
dvě nejlepší družstva z každé skupiny. Finálová skupina se bude hrát play-off klasickým způsobem až do konečného umístění. Týmy, které se v zákl.skupinách umístí na 3. místě,
sehrají utkání každý s každým ve skupině o 9. - 12. místo (zajištění třetí haly pro 2 utkání, či posunutí sobotního programu).
Pozn.: pořadatel si může upravit pořadí utkání ve skupinách (dle vzdálenosti a příjezdu týmů), ale pouze za souhlasu všech zapojených týmů. Slavnostní zahájení může vložit pořadatel i do průběhu 1.dne dle potřeby. Následně pak upraví časový sled utkání.

IV. PŘEDPIS
Hraje se podle Pravidel minibasketbalu platných pro sezónu 2024/25.
MČR v minibasketbalu jsou mistrovské soutěže podle SŘB, čl. 3, odst. 2, odrážky 1-3 a vztahuje se na ně SŘB. Družstvo uvedené v Rozpise MČR a rozlosování jako první má povinnost nastoupit v bílých / světlých / dresech, družstvo uvedené jako 2. nastupuje v tmavých dresech, pokud nedojde k dohodě družstev.
V. NÁLEŽITOSTI DRUŽSTEV
5.1. Všeobecné podmínky pro start družstva v turnaji
Družstva startují na jednu soupisku pro sezónu 2024/25 potvrzenou oblastním pracovištěm ČBF.
Startovat mohou všichni hráči/hráčky uvedení na soupisce družstva, kteří jsou k datu soutěže registrováni za oddíl nebo do něj mají pro sezónu 2024/25 povoleno hostování.
Při prezentaci družstev vybere pořadatel od účastníků turnaje
a) cestovní pasy nebo občanské průkazy, případně originály či úředně ověřené kopie rodných listů všech hráčů/hráček
b) soupisku družstva potvrzenou oblastním pracovištěm ČBF a předloží je k nahlédnutí delegátovi ČAMB.
Kontrolu náležitostí na MČR/F U11, MČR U12 a MČR U13 provede delegát ČAMB před prvním utkáním družstva v turnaji. V případě zjištění startu staršího hráče/hráčky, nebo hráčky/hráče kteří nejsou na soupisce týmu je udělena oddílu pokuta 3 000,- Kč a je okamžitě vyloučen z MČR /F.
5.2. Počet hráčů /hráček/ družstva pro start na MČR a Festivalu
Pro start na MČR a Festivalu je počet hráčů /hráček jednoho družstva omezen na 15, počet
členů doprovodu na 3.
Mimo kategorii MIX není přípustný start dívek v družstvech chlapců a opačně. V kategorii MIX musí být na hřišti vždy složení chlapců a dívek 2+3 či 3+2.
VI. HRACÍ DOBA, VÝŠKA KOŠŮ, MÍČE
6.1. Hrací doba pro všechny kategorie
Hrací doba pro všechny kategorie je 4x8 minut čistého času.
6.2. Výška košů
Výška košů je pro kategorie mladších a nejmladších minižákyň a minižáků 260 cm, pro kategorie staršího minižactva pak 305 cm.
6.3. Velikost míčů
Hraje se míči velikosti č. 5.
8
VII. NÁMITKY, PROTESTY
Viz čl. 40 SŘB. Lze podat soutěžní komisi turnaje do 60 min. po skončení utkání s vkladem 500,- Kč. Soutěžní komise rozhodne na místě.
VIII. ŘÍDÍCÍ KOMISE TURNAJE
Řídí turnaj v čele s delegátem ČAMB. Dalšími členy jsou hlavní rozhodčí turnaje a zástupce pořadatele.
IX. HLAVNÍ ROZHODČÍ, ROZHODČÍ
9.1. Delegace rozhodčích
Rozhodčí jsou delegováni Oblastní ČBF ve spolupráci s pořadatelem (pořadatel požádá delegačního činovníka Oblasti ČBF o delegaci rozhodčích na turnaj) tak, aby byla zajištěna co největší kvalita rozhodčích, kteří mají zkušenost a zájem o minibasketbal.
Zároveň společně jmenují i hlavního rozhodčího turnaje. Ve spolupráci s ČABR je možné oslovit i rozhodčí z jiných oblastí.
9.2. Odměny rozhodčích
Odměny rozhodčích na MČR jsou stanoveny na 400,-Kč/zápas, odměny rozhodčích na NF stanoví pořadatel ve spolupráci s oblastním výborem ČBF podle podmínek obvyklých v příslušné oblasti. Odměna hlavního rozhodčího je stanovena na 3000,-Kč/turnaj.
X. CENY
Zlaté, stříbrné a bronzové medaile pro první tři družstva, poháry, trička a diplomy pro všechna družstva dodá ČBF. Pořadatel garantuje minimálně šest cen pro nejlepší jednotlivce.
XI. POVINNOSTI POŘADATELE
11.1. Minimální počet družstev
Pořadatel garantuje zajištění turnaje pro minimálně 12 družstev jedné kategorie v průběhu 3 dnů, pátek-sobota-neděle.
11.2. Ubytování družstev
Pořadatel garantuje zajištění ubytování družstev – minimálně na úrovni domova mládeže nebo podobného ubyt. zařízení. Ubytování ve třídách nebo v tělocvičně je možné pouze se souhlasem zúčastněných družstev.
11.3. Stravování družstev
9
Pořadatel garantuje zajištění stravování družstev – minimálně na úrovni školní jídelny po celou dobu turnaje, tedy v rozsahu pátek večeře – neděle oběd.
11.4. Sportovně-technické zajištění hal
Pořadatel má k dispozici jednu halu /tělocvičnu/ o minimálních rozměrech 28x15m (hlavní halu) s tribunou pro minimálně 100 diváků a druhou halu /tělocvičnu/ o minimálních rozměrech 25x14m (vedlejší halu).
Pro kategorie mladšího a nejmladšího minižactva budou použity desky o minimálních rozměrech 90x120cm (nikoli streetballové konstrukce a desky).
Čára trestného hodu u spouštěcích nepředsazených košů pro kategorie nejmladších a mladších je o 80 cm blíže oproti běžné čáře TH.
V obou halách /tělocvičnách/ je elektrická časomíra a měření 24 vteřin podle Pravidel basketbalu.
V hlavní hale jsou k dispozici nejméně 4 šatny a příslušné sociální vybavení, šatna pro rozhodčí a místnost pro administrativu řídící komise turnaje, zároveň je zajištěno ozvučení haly (reprodukovaná hudba, mluvené slovo).
11.5. web turnaje, vyvěšení vlajek, propagace turnaje
Nejpozději tři týdny před turnajem zašle pořadatel na email: jnovotny@cz.basketball a mini@cz.basketball odkaz na oficiální web turnaje (web může být veden jako podstránka klubového webu).
V hlavní hale pořadatel zajistí vyvěšení vlajky České republiky (vlajku dodá ČBF).
Před turnajem také zajistí distribuci/výlep plakátů a letáků s upoutávkou na finálový turnaj.
11.6. Prezentace partnera ČBF
V případě, že je znám oficiální partner ČBF pro MČR /F, zajistí pořadatel prezentaci ČBF a partnera dle následujících požadavků:
11.6.1. Titulární partner
V případě titulárního partnera je třeba tohoto partnera uvádět vždy jako nedílnou součást názvu finálového turnaje
11.6.2. Logo na tištěných materiálech
Na všech tištěných materiálech vztahujících se k turnaji bude uvedeno logo partnera a logo ČBF
11.6.3. Bannery
ČBF v koordinaci s pořadatelem umístí do haly min. 1 banner partnera a 1 banner ČBF. Před stolkem časoměřičů bude taktéž umístěn banner/panel s logem partnera a ČBF (pokud technicky lze umístit).
11.6.4. Prostor pro prezentaci
Pořadatelský klub v koordinaci s ČBF zajistí vhodný prostor pro prezentační stánek partnera.
Vše potřebné k zajištění prezentace dodá ČBF.
10
11.7. Rozpis turnaje
Po informaci od ČAMB o rozlosování, zpracuje pořadatel rozpis turnaje a zašle jej všem účastníkům turnaje a výboru ČAMB, a to do 8 dnů před zahájením turnaje. Pokud je vítěz oblasti zároveň pořadatelem, může si vybrat pozici pro nasazení dle svého uvážení, avšak jen v případě, jestliže v kvalifikaci skončil na 1.místě. Pokud tomu tak není, náleží mu místo „pořadatel“.
11.8. Slavnostní zahájení a zakončení turnaje
Pořadatel povinně zajistí slavnostní zahájení a slavnostní zakončení turnaje včetně fotodokumentace všech zúčastněných družstev.
Postup při slavnostním zakončení: nástup družstev – úvodní slovo – hymna – vyhlášení individuálních cen – vyhlášení umístění družstev – závěrečné slovo
11.9. Informace o turnaji
Během turnaje pořadatel informuje účastníky o jeho průběhu (výsledky) a informace a výsledky vyvěšuje na webu turnaje.
11.10. Přenos TVcom
Pořadatel zajistí přenos pomocí TVcom vždy minimálně z hlavní haly.
Přenos je zajištěn po dohodě ČBF/TVcom zdarma, bližší podrobnosti ohledně přenosu (nutné technické zajištění apod.) podá pan Michael Kruk (E.: kruk@tvcom.cz, M.: 603 177 577).
11.11. Poháry, ceny
ČBF zajistí 3 poháry a medaile s uvedením názvu turnaje a umístěním pro první tři družstva a ve spolupráci s pořadatelem minimálně šest cen pro nejlepší jednotlivce. Pořadatel vyhlašuje ALL Stars – nejlepší hráče turnaje, MVP – MČR / F a nejlepšího hráče každého družstva na návrh delegáta a po konzultaci s trenéry.
11.12. Vyhotovení zprávy o turnaji
Pořadatel je povinen do čtrnácti dnů po skončení MČR/ F vyhotovit zprávu, ve které budou uvedeny oficiální výsledky MČR/F, případně i další údaje z jeho průběhu, které budou považovány za důležité nebo budou požadovány výborem ČAMB.
DŮLEŽITÉ !!!:
Zároveň je povinen zajistit fotodokumentaci o plnění zviditelnění partnera v přiměřené kvalitě!
Obsah fotodokumentace: a) veškeré bannery, popř. roll upy v hale ;
b) veškeré tiskoviny obsahující logo partnera; c) dokumentace webové prezentace/Facebook; d) příp. stánek partnera / doprovodné programy; e) foto účastníků s poháry/diplomy; f) fotografie z utkání
11.13. Adresy pro zaslání zprávy o turnaji
Tuto zprávu (společně s fotodokumentací) zašle pořadatel na ČBF (Jiří Novotný: jnovotny@cz.basketball, mini@cz.basketball)
11
Nevyhotovení zprávy a fotodokumentace zakládá důvod k nevyplacení dotace ČBF.
XII. FINANČNÍ PODMÍNKY
12.1. Náklady družstva
Družstva startují na vlastní náklady.
12.2. Dotace ČBF pro pořadatele, dotace ČBF pro účastníky MČR U13
12.2.1. Dotace pro pořadatele
ČBF poskytne každému pořadateli MČR U11, MČR U12, MČR U13 částku na zajištění organizace akce ve výši 5.000,- Kč na jedno zúčastněné družstvo + dodatečný příspěvek 25.000,- Kč na úhradu rozhodčích a každému pořadateli F U11, U12 a F U13 částku na zajištění organizace akce ve výši 4.000,- Kč na jedno zúčastněné družstvo. Tzn. že pořadatel MČR obdrží od ČFB příspěvek v celkové výši 85.000,- Kč a pořadatel Festivalu obdrží od ČBF příspěvek v celkové výši 48.000,- Kč (při 12 účastnících, v případě nižšího počtu účastníků se příspěvek úměrně snižuje). Pořadateli bude částka vyplacena po ukončení akce na základě předložené zprávy a dokladů o vyúčtování.
Fakturu pro zaslání dotace pro pořadatele + vyúčtování náhrad delegáta zašle pořadatel současně se zasílanou zprávou o turnaji na ČBF (Jiří Novotný: jnovotny@cz.basketball) V případě, že tak neučiní v kalendářním roce konání akce, zakládá důvod k nevyplacení dotace.
12.2.2. Dotace pro účastníky MČR U13
Každému účastníkovi MČR U13 bude po řádném dokončení soutěže včetně účasti na závěrečném ceremoniálu poskytnut od ČBF jednorázový příspěvek ze státního rozpočtu na částečné krytí nákladů výcvikového tábora družstva ve výši:
a) účastníci MČR U13 s umístěním na 1. – 8. místě po 6.000 Kč
b) účastníci MČR U13 s umístěním na 9. – 12. místě po 2.000 Kč
Příspěvky budou poukázány klubům na základě uzavřené dohody po řádném absolvování soutěže a nelze je použít na výdaje spojené s pořádáním a účastí v domácích a zahraničních soutěžích (návrhy dohod zašle klubům ČBF).
12.3. Poplatek družstva za start na turnaji
Zúčastněná družstva uhradí pořadateli jednotný poplatek za start na turnaji ve výši 4.000, - Kč.
12.4. Náklady členů V ČAMB, OV ČBF, odměna rozhodčím a delegátovi ČAMB - shrnutí
Členové výboru ČAMB i oblastního výboru ČBF si hradí své náklady sami a účtují je příslušnému orgánu. Odměna rozhodčích na MČR se stanoví na 400,- Kč/utkání. Pořadatel ve spolupráci s oblastním ČABR určí hlavního rozhodčího, kterému náleží odměna do výše 3.000,- Kč za turnaj.
Delegátovi ČAMB náleží odměna ve výši 1500,- Kč/den (+ paušální příplatek 300,- Kč za všední den, pokud nemá delegát místo bydliště shodné s místem/městem akce). Náhrady na cestovné a stravné lze zúčtovat podle platné směrnice ČBF.. Delegáta ČAMB vyplácí pořadatel na závěr akce a vyúčtování uplatní po ČBF. Vzor faktury – viz. příloha č. 2.
12
Odměny rozhodčích na F stanoví pořadatel ve spolupráci s oblastním výborem ČBF podle podmínek obvyklých v příslušné oblasti.
12.5. Podmínky vyúčtování dotace
Podmínky vyúčtování dotace stanovuje ekonomické oddělení ČBF. Z této částky uhradí pořadatel náklady rozhodčích, pronájem ploch a ceny dle Propozic MČR/F.
XIII. GARANT / ČAMB
Garantem průběhu MČR/F je ČAMB ve spolupráci s pořadatelem.
13.1. Klíč k výběru družstev
ČAMB provádí výběr družstev podle klíče 9+1+2, přičemž 9 míst je rezervováno pro vítěze příslušných oblastních soutěží, jedno místo pro pořadatele (pokud není zároveň vítězem) a 2 místa přidělí Výbor ČAMB klubům (Oblastem) dle úspěšnosti na MČR v roce 2024.
13.2. Uzávěrka přihlášek, rozlosování
ČAMB stanovuje uzávěrku přihlášek u MČR i F nejmladší mini na 6.4.2025, MČR i F mladší mini na 13.4.2025. MČR a F st.minižáků a st.minižákyň na 20.4.2025.
Rozlosování bude provedeno nejdéle deset dní před začátkem Mistrovství ČR a Festivalů.
13.3. Jmenování řídící komise turnaje
Pořadatel jmenuje řídící komisi turnaje, která je nejméně 3členná a skládá se ze zástupce ČAMB, hlavního rozhodčího a zástupce pořadatele.
13.4. Hodnocení průběhu turnaje
ČAMB hodnotí průběh MČR / F a do 20. 6. 2025 podá informaci VV ČBF.
13.5. Medaile pro družstva
ČBF zajistí medaile pro první tři družstva v počtu 18 ks na jedno družstvo.
13.6. Státní hymna, vlajky
ČBF dodá vlajku České republiky pro zavěšení v hlavní hale turnaje. Státní hymnu ČR pro slavnostní zahájení/zakončení turnaje zajistí pořadatel. Pro státní hymnu se nabízí spolupráce s lokální liduškou (zpívaná hymna LIVE).